3 Mayıs 2012 Perşembe

ANNEANNEMİN KABAK YEMEĞİ
       Anneannemin yıllarca ısrarla yaptığı benimse yemediğim yemeklerden biriydi kabak yemeği.. Nedeni sanırım kabakla aramızın pek iyi olmamasıyla bağlantılı olabilir.Ancak evlendikten sonra kabağı değişik salata ve yemeklerde kullandığımda aslında kötü bir sebze değil de çok sağlıklı olduğunun kanısına vardım. Ki eskiye göre severek ve isteyerek yiyordum. Ancak bu yemeği ısrarla yapmadım sanırım çocukluk zamanından gelen içgüdüsel bir şeydi. Hamile kaldıktan sonra canımın bu yemekten istediğini  hissettim ki sevmem dediğim yemekti :) Hatta bunun yanısıra balığı ağzına koymayan ben evde balık pişirilmesini bile kabul edip afiyetle yedim :))) Yani bu hamilelik nelere kadir siz düşünün artık. Annem bazı şeylerimi hayretle izliyor sadece:) Asla yemem dediğim asla yapmam dediğim şeylere karşı daha temkinliyim en azından artık... Şuan yemek istemiyorum diyebiliyorum:)))
         Bu yemek zeytinyağlı ve çok hafif bi yemek ki mide yanması olan biri olarak artık ağır değil daha sebze ağırlıklı ve hafif yemeklerle beslenen ben için ideal bir yemek... tarifini de vereyim hemen aslında tarifi yok çok basit bir yemek ama olsun....

                ANNEANNE MİN KABAK YEMEĞİ
4 orta boy kabak
1 büyük baş soğan
1-1,5 yemek kaşığı domates salçası (ben azıcık biberde ilave ediyorum ki rengi güzel olsun)
1 çay bardağı pirinç
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1/2 tatlı kaşığı tuz
bir tutam pulbiber
bolca taze nane(kışın kuru nane yada dereotuyla da yapabilirsiniz.)
Yapılışı: soğanları yemeklik doğrayıp zeytinyağında hafifçe soteliyoruz ancak pembeleşmesini beklemiyoruz..
  Kabakları soyup küp küp arzuya göre doğruyoruz ve soğanların üzerine atıyoruz.
  Üzerine tuz pulbiber ve dilediğiniz kadar su ekleyip kapagını kapatıyoruz. 5 dakika sonra yıkanmış yarım çay bardağı pirinci ilave ediyoruz.. Piştiğinde taze nanaeleri kıyıp en üste atıyoruz. ve afiyetle yiyoruz.
 Ancak yemekleri erken yapıyorsanız kabakları çok pişirmeden altını kapatın ki iyice piştiğinde tekrar ısıtmak zorunda kaldıgınızda kabaklar lapa olabiliyor.

 tuz miktarınıda isteğe göre azaltıp çoğaltabilirsiniz ben örneğin tuz yasaklandığı için çok çok az koymaya özen gösteriyorum... eşimde bana ayak uydurmak zorunda olduğunu hissediyor nedense. Sen yeterki tuzsuz ye ben alışırım diyor. Benim gibi tuzu seven biri için zor bir durum ancak bebeğim için herşeyi yapıyorum... ayrıca blog umunda sadece yemek blog u değil herşeyi kapsamasını istiyorum. Mesela buna ilk adım olarak da oğluşumun hazırlıklarıyla ilgili alınan ve yapılanları paylaşmakla başlayabilirim sanırım işe... Bir sonraki posttada onları paylaşayım sizlerle... Herkese sevgiler....

4 yorum:

  1. çok severim. bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. bende yıllarca yemedim, yatılı misafirlikte gittiğim bir evde çok sık yapıyorlardı öyle alıştım:))
    http://duslermekani.blogspot.com/ beklerim ..

    YanıtlaSil